Connecting Brussels

De gemeente Vorst reageerde op de oproep van de VGC en biedt de diensten van het online platform "Connecting Brussels" (vorheen Brussels Helps) ook aan alle Vorstenaren aan.
 
 

 

Heb je hulp nodig om ...

De hond uit te laten? Of boodschappen te doen?  Zou je graag eens een telefoontje of een tekening krijgen?

Wijd je graag wat tijd aan anderen?

Weet jij hoe je mondmaskers moet naaien?

Heb jij een auto en zou je kunnen winkelen voor een buur?

Maken je kinderen graag tekeningen voor anderen?

Samen kunnen we een echte “keten van solidariteit” creëren en de quarantaine voor iedereen aangenamer en draaglijker maken.

Aarzel dan niet om je diensten aan te bieden, in naleving van de veiligheidsvoorschriften uiteraard!

Hoe?

Het platform "Connecting Brussels" koppelt vragen om hulp van mensen in nood aan aanbiedingen van vrijwilligerswerk.  Zij brengen met andere woorden vraag en aanbod samen.

Achter de schermen en onder leiding van de Vlaamse Gemeenschapscommissie brengt een gewestelijk team de aanvragers in contact met de helpende handen.

Heb jij hulp nodig of wil je hulp aanbieden?  

Schrijf je in op het platform.


Enkele belangrijke feiten over ‘Connecting Brussels’

  • 'Cap 48’ en de RTBF hebben hun krachten gebundeld en hebben een gratis callcenter opgezet waarnaar mensen kunnen bellen: 0800 711 37
  • De matching tussen vraag en aanbod gebeurt volgens nabijheid (per gemeente, straat, wijk,...).
  • In de mate van het mogelijke wordt dezelfde vrijwilliger naar dezelfde persoon gestuurd als het om een regelmatige of weerkerende activiteit gaat (1x per week boodschappen doen, de hond uitlaten, ...).
  • Alle vrijwilligers worden bij Ethias verzekerd door de FGC.
  • Zij verbinden zich ertoe alle vragen binnen de 24 uur te beantwoorden.
Afdrukken